zondag 2 februari 2014

Een kijkje in de keuken


Toen we ons huisje kochten anderhalf jaar geleden was het een donker, jaren 70 huis met vooral veel groene en bruine tegels, donkerbruine sierbalken en gelige schrootjes. Niet helemaal onze smaak maar het voelde als een fijn huis aan en we vonden het een leuke uitdaging om er echt óns huisje van te maken.
We hebben heel de benedenverdieping gestript en opnieuw gedaan. 
Vandaag een kijkje in de keuken.



De keuken hebben we zelf ontworpen. Mijn vriend heeft onze ideeën over hoe de keuken moest worden op papier gezet en er een tekening van gemaakt. Onze schoonbroer is interieurbouwer en heeft er voor gezorgd dat de tekening ook daadwerkelijk een keuken werd. We hebben de keukenwat stoerder gemaakt door de moderne greepjes en het betonnen keukenblad. 


We hebben de keuken ingericht met een tafel die we gekocht hebben op marktplaats. De stoelen die aan tafel staan hebben we gekregen. De kroegstoeltjes hebben we van een familie gekregen die het huis aan het leegruimen waren van hun overleden moeder. Ze wilde de stoeltjes weggooien maar dat vonden wij natuurlijk eeuwig zonde :-). Ik heb ze wit geschilderd en nu zijn we weer als 'nieuw'. De twee zwarte stoeltjes hebben we gekregen van mijn lieve schoonzusje Marieke. Ze heeft de stoeltjes ooit op de kop getikt, maar zwart is toch niet helemaal haar kleur. Nu zijn we er mooi goed mee, en blij! 

Dan nog even de aandacht naar het kaartenrekje wat hangt in de keuken. Ons knappe nichtje Nora maar ook nog twee kaarten van Elske. Ik ben er helemaal weg van en vind ze prachtig staan op het rekje. De andere drie kaarten heb ik in de kamer staan op een plankje boven de bank. De kaarten heb ik gewonnen via de give away van Arja (ons huisje op negen hoog)  en Elske. Ik wil jullie daar nog heel hartelijk voor bedanken dames. 

Fijne zondag allemaal!


Liefs Manon

* * 

11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke grote keuken hebben jullie Manon en je kunt ook zo lekker naar buiten kijken! Mooi ook dat hout met grijs. Het lijkt me er heerlijk koken. En wat bof je met zo'n leuke en lieve schoonzus als Marieke :-) Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige keuken zeg! Lijkt me een feestje om elke dag in te mogen koken en eten!
    Fijne avond! Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg en wat ruim!! Super om 'm zelf te ontwerpen. Zit toevallig helemaal met m'n neus in keukens, want donderdag gaan we een keuken uitzoeken voor ons nieuwe huis (moet nog gebouwd worden). Veel zin in, maar ben ook heel benieuwd, lijkt me nog best moeilijk! Je kaartjes zijn top zeg! Ik hou er ook van! En zo grappig om weer familieverbanden in blogland tegen te komen :-).

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige keuken. Lekker ruim ook.
    De tafel met verschillende stoelen vind ik ook super, staat gezellig.
    En de kaarten blijven ook super!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om Nora te zien hier!! :-) haha, super om te lezen.
    En zie ik daar nou die hele gave kartonnen vaas?? Staat ook op mijn verlanglijstje, zo mooi!
    Supergezellig jullie keuken, heel jullie huis trouwens. Een fijne plek, ik kom er graag...
    Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf! Lijkt me ook erg fijn koken, zo'n gigantisch fornuis!

    Groetjes,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige ruimte is het geworden!
    Lijkt me heerlijk om hier te koken!! Superleuk idee om een kaartenrek boven je aanrecht te hangen!

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Manon en Fieke, ik heb jullie genomineerd voor de Liebster award! Vinden jullie het leuk om mee te doen? Meer info op mijn blog: http://woonhuisnr2.blogspot.nl/2014/03/liebster-award.html Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie keuken en leuk blog! Ik kwam jullie tegen via de liebsteraward van Clarieke :) Neem gerust ook eens een kijkje op http://creationsbycorline.blogspot.nl
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen