zaterdag 1 februari 2014

Night Market

Midden in de nacht gedumpt worden in een verlate stadje na een heftige nachtboot. Daar sta je dan met je backpack.... Gelukkig was ik niet alleen en heb ik 3 reismaatjes. En dit zijn boys en eerlijk gezegd voelden zij zich op dat moment ook niet zo veilig. 
Wat doe je dan?

Gelukkig bestaat er de Lonely Planet, de bijbel tijdens het reizen en daarin stond dat er ergens een nightmarket was. Oke, backpack op de rug en gaan....
Maar waar moeten we heen?!? Links, rechts, rechtdoor?
 
Naar links zag het er wel wat 'levendiger' uit dus dan maar naar links.
 
We hadden al wel een paar keer de vraag gekregen van een vrouw waar we heen moesten maar dit kapten we steeds af omdat we dachten dat dat het zo'n typical taxichauf was die alleen maar geld wil. Daar hadden we even geen zin in..
 
Na een half uur lopen kwam er een auto de straat ingereden: 'Guys, where you go? I'll bring you, it's not good here, you have to go away!'
Het was weer dezelfde vrouw als in het begin! En we werden al half de laadbak van de pick up ingeduwd.
 
Voordat we het zelf in de gaten hadden zaten we er al in en reed ze met ons weg....
Het enige wat we deden was elkaar verbaasd aan kijken met de vraag 'waar worden we naar toe gebracht?!?'
Na een kwartiertje rijden zagen we in de verte vele lichtjes, en dat om half 5 's nachts. Oke, dat ziet er opzich wel beter uit.
Eenmaal dichterbij kwam er bij ons vieren een grote opluchting.... Het is de nightmarket!!!!
Deze lieve vrouw heeft ons gewoon gevolgd en ons voor niks naar een veilige plek gebracht!
Wauw... Wat een bijzondere vrouw en wat een indrukwekkende plek om te zijn!
 



Steeds denk ik dat zo'n dingen zijn opgezet voor de toeristen maar vaak na even tot me door te laten dringen wat ik allemaal zie, besef ik dat het leventje hier zo echt gaat! Bizar maar heel bijzonder..




Verder gaat het goed met me. Mooi land, lieve mensen en veel warmte :)
Ben nu 2 weken weg en heb al zoveel gedaan, gezien maar voornamelijk geleerd. Interessante manier van een land leren kennen, mensen leren kennen en verschillende culturen te zien. Aanrader!

Liefs Fieke

* * 

4 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal, gelukkig met goede afloop! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lezen je ouders/familie je blog ook?
    Best wel spannend allemaal ook voor het thuisfront,.hebben ze geen slapeloze nachten
    nu dochterlief zo ver weg is?
    Ik zou er buikpijn van hebben,.. echt!
    Veel plezier de komende dagen, ik zie vanzelf wel weer een blogberichtje voorbij komen.
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff.. spannend! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan!
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb op de één of andere rare manier allemaal berichtjes van jullie gemist! Wat gaaaf dat je in Azie bent en wat stoer (help, in m'n eentje zou ik het nooit durven). Geniet van alll je avonturen, heerlijk!!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen